• Explorar
      • Comunidades & Colecciones
      • Fecha de Publicación
      • Autores
      • Títulos
      • Tema
    • Acerca del repositorio
      • Contactenos
    • Servicios
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Montecillo
    • Socioeconomía, Estadística e Informática
    • Economía
    • Tesis MC, MT, MP y DC
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Montecillo
    • Socioeconomía, Estadística e Informática
    • Economía
    • Tesis MC, MT, MP y DC
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impacto de los aranceles a las importaciones mexicanas de maíz sobre el mercado del producto

    Thumbnail
    View/Open
    Espinosa_Trujillo_MA_MC_Economia_2008.pdf (957.0Kb)
    Date
    2008
    Author
    Espinosa Trujillo, Marco Antonio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El total de las importaciones de maíz en México son provenientes de Estados Unidos, sin embargo, las exportaciones de México hacia Estados Unidos no son importantes. Un modelo tipo Armington (modelo basado en porcentajes y elasticidades) fue utilizado con el objetivo de cuantificar el impacto de los aranceles impuestos por México a Estados Unidos sobre el mercado del maíz en los últimos 5 años de vigencia del Tratado de Libre Comercio de América del Norte. La producción y consumo mundial fue dividida en tres regiones: México, Estados Unidos y el resto del mundo. Los resultados indican que la imposición de un arancel por parte de México afecta fuertemente su mercado doméstico y en menor escala al mercado de Estados Unidos y del Resto del Mundo._______The total imports of corn in Mexico are from the United States; however, exports from Mexico to the United States are unimportant. An Armington model, based on percentages and elasticities, was used with the aim to quantify the impact of tariffs imposed on the corn international trade by Mexico to the United States during the last 5 year-period  of  the  North  American  Free  Trade  Agreement.  The  world’s  production and consumption was divided into three regions: Mexico, United States and the rest of the world. The results indicate that the imposition of that tariff affects strongly Mexico’s domestic market and to a lesser extent the United States market  and the rest of the World market.
    URI
    http://hdl.handle.net/10521/1487
    Collections
    • Tesis MC, MT, MP y DC [263]

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV